Hudební senzomotorická integrační terapie (SMITh)

 

,,Pro práci s narušenou komunikací se často využívají rehabilitační přístupy, které se zaměřují na jednotlivé smysly, jako je sluch, zrak, čich, chuť, hmat, rovnováha
a propriocepce. Klíčovým prvkem těchto přístupů je vytvoření středu smyslového vnímání člověka, v posloupnosti od stimulace vestibulárního aparátu a propriocepce, k práci se sluchovým a zrakovým vnímáním. Pro rozvoj a rehabilitaci motorických schopností, svalových funkcí a pohybových vzorců je zásadní správné smyslové vnímání." 

(MUDr. Martin Kučera, 2016)

Ve své praxi senzomotorickou integrační terapii propojuji
s prvky muzikoterapie, čímž se stává cvičení pro děti zábavnější, motivující a dochází k efektivnějšímu dosažení terapeutických cílů. Dále v této metodě používám Neurovývojovou stimulaci, metodu PhDr. Marji Volemanové PhD. – cvičení na inhibování přetrvávajících Primárních reflexů

Pro efektivní dosažení terapeutických cílů je důležité doma denně cvičit (15 – 20 minut) formou spolupráce rodiče s dítětem. Veškeré pomůcky Vám rádi zapůjčíme.

Cíle

  • Inhibování primárních reflexů
  • Navození správných posturálních reflexů
  • Integrace a správná spolupráce smyslů
  • Orientace v čase a prostoru
  • Rozvoj hrubé a jemné motoriky
  • Rozvoj řeči a komunikace
  • Zlepšení zvládání školních dovedností
  • Podpořit celkový rozvoj předškoláků a docílit u nich školní zralosti

Skupinová forma je vhodná především pro děti mladšího školního věku, které majı́ problémy s udržením pozornosti, psaním, čtením, porozuměním, logickým myšlením, řeči a pod.

Individuálnı́ forma je vhodná pro děti s diagnózou ADHD, PAS, Vývojová dysfázie, Opožděný vývoj řeči, mentálnı́ postiženı́ a pod.